Prosinec 13

Na co dbát při stavbě Facebook kampaní

napsáno pod: Online marketing napsal: Monika Krákorová
Monika Krákorová

Chystáte se spustit vlastní kampaň na Facebooku, ale nejste si úplně jisti, že na to půjdete správně? Kvalitní kampaň není o kliknutí na tlačítko propagovat, její správné nastavení vyžaduje přípravy, promyšlenou strategii a analýzu vaší cílové skupiny. Prozradíme vám, na co si dát při stavbě reklamy pozor, co udělat pro maximálně přehledné vyhodnocení výsledků a co dělat v průběhu kampaně.

Správný rozměr obrázku

Jednou z podstatnou věcí, kterou by měla vaše kampaň splňovat, je správná velikost vizuálu. Facebook vám sám napoví vhodnou velikost a pokud váš obrázek tato kritéria nesplňuje, lze obrázek jednoduše upravit v nástroji, který Facebook Správce reklam sám nabízí. Nejčastější rozměry pro kampaně jsou 1200 × 628 px propost s odkazem na web, pro zobrazení reklamy v pravém sloupci je to 254 x 133px a pro carouselové zobrazení 600x 600 px.

Zároveň doporučujeme nezapomenout na pravidlo 20% textu v obrázku, jinak může Facebook kampaň vykazovat horší výsledky.

FB Pixel

Ptáte se, co to je? Facebook pixel je to takový šikovný pomocník pro remarketingové kampaně. Pokud máte ve zdrojovém kódu své stránky umístěný Facebook pixel, snadno si díky němu označíte uživatele, kteří navštívili váš web. Další krok, který musíte udělat, je vytvořit ve správci kampaní speciální okruh uživatelů, kteří navštívili váš web. V tomto okruhu uživatelů se budou hromadit označení návštěvníci webu a vy je tak můžete v budoucnu oslovit svou remarketingovou kampaní, která bývá mnohem levnější a efektivnější než akviziční kampaň.

Značení kampaní

Nepodceňujte ani značení kampaně pomocí UTM parametrů, abyste mohli následně analyzovat její úspěšnost v Google Analytics. Z dat snadno vyčtete, zda kampaň zaujala více muže nebo ženy, zda na webu strávili více času muži a ženy naopak svou návštěvu ihned ukončily, z jakých zařízení doručila kampaň nejvíce konverzí, a podobně... Nepodceňujte pracnost při sestavě kampaní a její značení, usnadní vám to průběžnou optimalizaci, celkové vyhodnocení a ušetří náklady.

Mobily a desktopy

Další věcí, kterou berte na vědomí, je zobrazení kampaně na desktopovém a mobilním zařízení. Pokud váš web není responzivní, je důležité důkladně rozmyslet, zda má v takovém případě kampaň cílená na mobilní zařízení smysl. Taková kampaň by mohla generovat pouze okamžité opuštění webu a vám by zbytečně protekly peníze za proklik bez jakéhokoliv výsledku.

Testování a sledování

Sledujte svou kampaň nejen ve správci kampaní, ale i Google Analytics. Sledujte skóre relevantnosti a průběžně svou reklamu optimalizujte. Přidávejte relevantní zájmy vaší cílené skupiny, upravujte věk cílené skupiny dle reakce uživatelů. Pokud kampaň plánujete s dostatečným předstihem, určitě si připravte více variant sdělení jak textově, tak vizuálně. Bez testování těžko odhalíte nejlépe funkční nastavení. Zároveň v nastavení zohledněte frekvenci zásahu jednotlivých zásahů. Určitě není žádoucí svou kampaní donutit uživatele ke zrušení odebírání vaší stránky přehnanou frekvencí zobrazování reklam.

 

Tak s chutí do toho :)


Pokud byste chtěli se správnou sociální sítí pomoci, nebo postavit kampaň na Facebooku, neváhejte nás kontaktovat.

Nahoru