Digitální marketing z karantény

Kristýna Skokánková — 24. Březen 2020
Neočekávaná situace, na kterou nikdo z nás nebyl připravený. Je tady a my musíme jednat. Jsme v tom všichni společně. Jsme generace, která nic takového nezažila, nikdo nemá s ničím podobným zkušenosti. Nacházíme se v situaci, jenž jistě ovlivní online dění, potažmo digitální marketing. V pondělí 23. března se o těchto přicházejících změnách bavili odborníci digitálního marketingu v rámci ZoomSphere Talku.

Neočekávaná situace, na kterou nikdo z nás nebyl připravený. Je tady a my musíme jednat. Jsme v tom všichni společně. Jsme generace, která nic takového nezažila, nikdo nemá s ničím podobným zkušenosti. Nacházíme se v situaci, jenž jistě ovlivní online dění, potažmo digitální marketing. V pondělí 23. března se o těchto přicházejících změnách bavili odborníci digitálního marketingu v rámci ZoomSphere Talku.

1. Don’t panic, be brave!

Prázdné regály v supermarketech, přetížené weby všech online obchodů s potravinami. Lidi panikaří a bojí se, co přijde. My, jako markeťáci, v tuhle chvíli ale musíme zachovat chladnou hlavu a nepanikařit. Být stateční a podívat se na to z jiného úhlu pohledu. Najít v téhle situaci výzvu!

 

Telefon se téměř nezastaví, emailová schránka je plná. Všichni chtějí stopnout kampaně. Tuhle situaci na poli digitálu zná právě teď každý. Ať už se jedná o agentury nebo freelancery. Buďte stateční a hledejte příležitosti tam, kde si myslíte, že nejsou. Komunikace se právě teď stává číslem jedna! Komunikujte mezi sebou v rámci firmy, tak aby každý měl přehled, co se v danou chvíli děje. Komunikujte se svými klienty a nabídněte jim pomocnou ruku. Komunikujte se svými zákazníky a ukažte jim, že jako značka jste v tom s nimi. V žádném případě nepanikařte. Co jiného by právě teď mělo fungovat než digitální marketing. Lidé jsou online víc, než kdy předtím byli.

 

2. Be a human connector
Během celého talku zaznělo spoustu skvělých a pro nás překvapivě i pozitivních myšlenek. Jednou z nejzajímavějších byla od Jeremiah Owyanga z kalifornského Sillicon Valley. Zmínil, že právě teď je ta chvíle, kdy lidem můžeme ukázat, jako značka, tu lidskou tvář. Prohlubovat vzájemné vztahy. Být jakýmsi “human” konektorem. Avšak nelze předpokládat, že na základě této krize vybudujeme úplně nový vztah, který nikdy předtím neexistoval. Neříkáme, že to není možné, ale pravděpodobně to bude hodně náročné. Mnohem náročnější, než pro značky, které se již na poli digitálního marketingu nějakou tu dobu pohybují a své sledovatelé, potažmo zákazníky, znají. Na druhou stranu to je ta výzva, o které se mluvilo. A tady platí jedno - “Lepší pozdě, nežli později.”. Chcete začít teď, ale nevíte, jak na to? My vám s tím rádi pomůžeme. 

 

3. Be a helper
Ačkoliv se snažíme být, co nejvíce izolovaní, tak jsme v tom pořád všichni spolu. Ukažte svým klientům, zákazníkům a spolupracovníkům, že v tom nejsou sami. Vymyslete nějakou iniciativu, která do těchto těžkých chvil přinese jiskru naděje. Podejte pomocnou ruku! Samozřejmě tu digitální, nechceme žádné doteky! :D

 

Spoustu velkých, ale i malých podnikatelů se snaží vymyslet způsob, jak svým zákazníkům tuto situaci ulehčit. Například Pornhub nabídl Premium členství pro všechny zdarma právě proto, aby se co nejvíce drželi doma. Na českém poli Seznam.cz zase vytvořil iniciativu bezplatné inzerce pro malé podnikatele Nenecháme vás v tom. Mohli bychom tady být do nekonečna. Těch nápadů, jenž vznikají je opravdu nespočet. Zkrátka je dobré vědět, že i v těžkých chvílích dokážeme držet při sobě.

 

4. Don’t disappear
Jak již bylo řečeno, spousta klientů chce zrušit probíhající kampaně. Je to přirozený jev, mají strach. Právě proto musíme být my jako markeťáci klidní a klientům vysvětlit, že toto není řešení, že pokud se teď stáhneme a naše komunikace zmizí úplně, jen těžko si po téhle krizi budeme k zákazníkům hledat cestu zpět. Musíme s nimi být i za těžkých časů a prohlubovat tak naše vztahy. Tato situace nebude trvat věčnost a zákazníci se jednou vrátí právě k těm, kteří při nich stály i za doby krize.

 

5. Be creative
Kdy jindy, když ne teď? Právě teď je ta chvíle, kdy můžeme otevřít naši mysl a být kreativní. Vymýšlet jiné způsoby komunikace, originální cesty prezentace produktu. 

 

Zákazníci jsou převážně celé dny zavření doma. Chtějí se bavit, tak je zkrátka bavme. Využívejte všechny možnosti formátů na sociálních sítích. Uspořádejte soutěž. Zaměřte se na obsah na blogu. Upravte logo. Vylaďte web. Do posledního detailu naplánujte komunikaci se zákazníky. Právě teď jsme všichni dostali čas na ty věci, na které nikdy předtím nebyl. Proměňme ho tedy společně v čas produktivní a hlavně kreativní.

 

Jsme v tom společně! 

Ústřední myšlenka celého talku, potažmo pak tohoto článku by se dala shrnout následovně. Je to vzrušující a možná i trochu strašidelné, ale před námi se nachází něco nového a něco neprobádaného. Pohled na byznys jako takový a pohled na digitální komunikaci se dozajista změní. Jak? To zatím nikdo netuší. Co je ale jisté, že jsme v tom všichni společně, všichni začínáme od stejné pomyslné startovní čáry. Buďme stateční, nepanikařme a chovejme se lidsky!

Ten vlak se už rozjel a pokud do něj chcete naskočit, nebojte se! My jsme tu pro vás a pomůžeme vám ho zbrzdit. V digitálním světě se pohybujeme už nějaký ten pátek a přestože s právě probíhající situací zkuženosti nemáme, jsme si jisti, že vám dokážeme pomoci.

Kristýna Skokánková
Social Media Specialist
Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz