5 tipů, jak zvýšit průměrnou hodnotu objednávky

Vít Rabiňák — 4. Březen 2024
Proč vlastně chtít zvýšit průměrnou hodnotu objednávky? Jedním z hlavních důvodů mohou být vysoké marketingové náklady na získání objednávky, které však e-shop není schopen snížit.

1. Poštovné zdarma od

Jedním z nejrychlejších a zároveň prověřených způsobů, jak zvýšit průměrnou hodnotu objednávky, je nabízení poštovného od určité hodnoty zdarma. Důležité je stanovit tuto hodnotu mírně nad současnou hodnotou průměrné objednávky. Pokud zatím tento benefit pro zákazníka na vašem webu nemáte, je dost možné, že dojde ještě ke zvýšení konverzního poměru. Pozor však ať vám tento benefit dává ekonomický smysl, protože poštovné samozřejmě pak musíte hradit ze své marže.

TIP 💡 Nechcete dávat poštovné zdarma? Zkuste dát dárek od určité hodnoty objednávky.

2. Balíčky produktů

Zákazníky můžete motivovat k navýšení objednávky tím, že určité produkty dáte do balíčků za zvýhodněnou cenu. Nicméně je dobré si zjistit, které produkty se společně kupují běžně a u kterých by mohla být pravděpodobnost společného nákupu. Pokud totiž dáte produkty, které se kupují běžně spolu, nemusíte dosáhnou požadovaného efektu a v případě slevy si jen snížíte marži. Tudíž je vždy dobré si udělat důkladnou analýzu produktové portfolia a spotřebitelského chování.

3. Cross-sell a upsell

Navýšení košíku je možné také pomocí cross-sellu či upsellu. Každá z těchto technik funguje na trochu jiném principu. Cross-sell je především o tom prodat další produkty související se zbožím, které má již zákazník v košíku. Mohou to být různé doplňky k hlavnímu produktu, případně věci, které by člověk situačně mohl potřebovat. Trochu jinou možností je upsell, kdy se zákazníkovi snažíte prodat produkt vyšší hodnoty. Toto samozřejmě hodně závisí na vašem produktovém portfoliu a vhodnému párování produktů.

4. Věrnostní program

Věrnostní program rozhodně nepatří k rychlým způsobům pro navýšení hodnoty objednávky. Nicméně jedná se o možnost, jak si celkově navýšit loajalitu zákazníků. Důležité je si vše důkladně propočítat a ověřit chování zákazníků. Nejlepším způsobem je využít benefity věrnostního programu jak pro budování loajality stabilních nakupujících, tak pro přimění těch, kteří s nákupem váhají či otálejí, aby transakci dokončili. Věrnostní body či slevy se nejvíce vyplatí dávat v takovém případě, kdy se díky nim navýší hodnota objednávky, nikoli pouze k udržení zákazníků, kteří by u vás stejně nakoupili.

5. Personalizovaná doporučení

Personalizovaná doporučení jsou skvělou možností, jak nabídnout vašim zákazníkům produkty podle jejich nákupního chování. Díky tomu jim můžete nabídnout ten správný produkt v ten správný čas. To může být velmi zajímavé, pokud u vás lidé nakupují opakovaně a vy jste schopni jim zobrazovat produkt, který by jim mohl právě docházet.

Ať už se rozhodnete využít jeden či více tipů, pamatujte na to, že je důležité vždy hledat cesty v souladu s tím, co prodáváte a jaké je typické chování vašich zákazníků. Přejeme více spokojených zákazníků s vyšší průměrnou hodnotou objednávky.

Vít Rabiňák
PA Specialist Teamleader
Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz