Kampaně pod stromeček aneb od kolíku k medíku

Marketing — 1. Únor 2022
Všichni to známe, před samotnými Vánoci nastává doba neklidu a spolu s nervozitou stoupá i poptávka. Nastává boj. Boj o přední místa na vašich přijímačích. Ať už jde o telefon, tablet, počítač a nebo třeba televizi.

Letos s ohledem na pokračující pandemii bylo zapotřebí si vyhrnout rukávy a vymyslet strategii, která nebude znamenat jen navýšení rozpočtů jednotlivých reklamních sestav. Jaká byla naše strategie a s čím jsme šli na trh my vám teď představíme u dvou klientů; Eroticstore.cz a Včelařství Domovina.

Šťastné a lechtivé

Všichni erotikou políbení již vědí, že klasická propagace obsahu pro dospělé je celkem oříšek. Spousta omezení a Facebook…ehm Meta ho pro jistotu zakáže úplně. Naštěstí existují i jiné způsoby, jak se lidem dostat pod kůži.

Sestavili jsme proto taktický plán. Čtyři nejdůležitější týdny před Vánoci jsme zasvětili vždy jedné z tematických oblastí. Na každý týden jsme si tedy nachystali banner na main page, 2x mailing, 1x sms a adekvátní množství příspěvků pro sociální sítě, které komunikovali námi zvolené týdenní téma. Zákazníky jsme se snažili podporovat, edukovat a rozvíjet jejich fantazii.

Vše bylo doplněno i zvýhodněnou nabídkou eshopu a speciálními akcemi. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat a primárně z newsletteru přicházelo nejvíce objednávek. Do kampaní jsme zapojili i rtb - a to konkrétně Adform. Využili jsme interaktivních formátů, které nabízí. Konkrétně Scratch. Kdy jsme připravili “stírací los” a poslali ho relevantnímu publiku přímo do jejich zařízení. Po setření se jim zobrazil slevový kód, který mohli záhy uplatnit v eshopu.

Med jako vděčný dárek pro všechny

Teď se na Vánoce pojďme podívat z ryze výkonnostního hlediska. U našeho nejsladšího klienta Včelařství Domovina. Včely se začaly pořádně otáčet už na začátku září. Začíná jim totiž sezóna. Přibývají nachlazení a zároveň už pomaličku začíná předvánoční stres z nákupu dárků. Strategií bylo tedy komunikovat podpoření imunity speciálními balíčky medů, prodávat medy na pečení cukroví a speciální dárková balení k Vánocům.

Do plánů jsme kromě klasických výkonnostních PPC kanálů jako jsou GAds, Social Ads a Sklik zahrnuli i sms kampaně a několik typů mailových kampaní. Podporu jsme získávali i prostřednictvím spolupráce s třetími stranami a influencery.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Jakub Kohak (@jakubkohak10)

V listopadu jsme spustili akci Zásilkovna za 1 Kč na pečlivě vybrané segmenty s otestovanou kreativou. Akce trvala 3 dny a byla vždy strategicky zařazena do období s největším potenciálem nákupu. Akce způsobila nárůst objednávek o 550%, v tržbách jde o nárůst 239%. Díky velkému objemu dat získaných za období akce jsme je nadále mohli využívat i pro remarketingové a retenční emailové kampaně a tvořit tak finanční polštář pro horší časy.

Meziročně tržby vzrostly o 173,89 % a objednávky o 139,87 %.

Vánoce jsou nyní úspěšně za námi a my se těšíme na to, co přinese našim klientům nový rok. Pokud chcete prorazit a chybí vám marketingová strategie ozvěte se. Náš boost team se o vás milerád postará.  

Marketing
Team Marketingu

My z marketingu. Tvoříme obsah, přípravujeme kampaně, stavíme komunikaci.