Červnové novinky na LinkedInu

online marketing
Štěpán Jura

Ve středu 12. Června LinkedIn udělal veliký update svých služeb, kde se snaží budovat síť více do směru klasických mainstreamových sítí společnosti Facebook a zbavit se částečně nálepky “pouhé korporátní sítě” v platformu vhodnou více i pro běžné uživatele.

Poznámka: Část níže zmíněných vychytávek byla ve zkušebním provozu části uživatelům přístupná od dubna, ale nyní konečně dochází k jejich oficiálnímu a globálnímu spuštění.

Označování na fotkách
I když se jedná o naprosto základní funkci na ostatních sítích, do dnešního dne byla uživatelům LinkedInu zapovězená - prosté označování uživatelů na fotkách.


Nově tak můžete na nahraných fotkách označovat své spolupracovníky, influencery, atd. A fotky podobně jako na Facebooku a Instagramu už můžete ozdobit pomocí samolepek.

Reakce na příspěvky

Facebook lajkování příspěvků z prostého palce na více možností rozšířil už na jaře 2016. Letos si i v LinkedInu uvědomili, že mnohdy chtějí uživatelé vyjádřit více emocí než “prostý lajk” a přidali také možnosti více reakcí.


Nově můžete třeba zatleskat kolegovi k povýšení, dát srdíčko na vaši společnou fotku s šéfem či “zazářit” na zajímavý článek.

Video zprávy a vlastní verze stories

Kromě výše zmíněných věcí se LinkedIn rozhodl jít s dobou a implementovat funkce, které v mladší generaci patří na sociální síti k nejoblíbenějším. Video hovory a stories.


S touto novinkou LinkedIn jasně sleduje záměr zaujmout mladší publikum. A jako na všech sociálních sítích, i na LinkedInu platí, že uživatelé více reagují na video obsah, než na prostý text či obrázky.

Prezentace

Přes výše zmíněné novinky zaměřené na “polidštění sítě” a její využívání k více osobním účelům, firma samozřejmě myslí na fakt, že je primárně využívána profesně a proto kromě nálepek a tagování myslí i na praktičtější korporátní vychytávky.


Proto jde nově na LinkedIn nahrávat PDF dokumenty a Power Point prezentace, které jdou přímo v rozhraní sociální sítě listovat.

Tlačítka v mobilní verzi
LinkedIn si uvědomuje stále vzrůstající význam užívání mobilních zařízení pro prohlížení sociálních sítí - proto nově ukotvil tlačítka pro zprávy v pravém horním rohu a proklik na hlavní stránku na spodek obrazovky, aby je mobilní uživatel nemusel nikde hledat.


LinkedIn se tak svým mobilním rozhraní jasně kopíruje Instagram.

Přehled skupin a hashtagů

Nově si uživatelů mohou zobrazit všechny “své” skupiny a hashtagy prostým kliknutím na záložku “já” v pravém horním rohu v mobilní verzi či v levém sloupci feedu na počítači.

A to je všechno z novinek na LinkedInu. Uvidíme kam se bude síť vyvíjet dál a zda to bude více směrem k uvolněnějšímu obsahu. 

A pokud si se správou sítě sami nevíte rady, vždy se můžete obrátit na profíky



Štěpán Jura - Social media/ads specialist

Asociální specialista marketingu na sociálních sítí se zálibou v popkultuře a plastových modelech.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.