Férový business na Instagramu
Ve věku 16+ používá aplikaci Instagram 49 % populace, ale zároveň více než polovina z těchto uživatelů v Česku uvedla, že je tato síť nudí, tak jaktože predikce pro influencer marketing, který je nedílnou součástí této platformy, hovoří o jeho vzestupu? Letošní největší sraz marketingových expertů zaměřující se na zmiňovanou sociální síť hovořil o datech, jež se pojí k druhé nejmocnější sociální síti na světě a hlavně o férovém businessu na této platformě.
Hned na úvod pojďme vyzdvihnout prostor, ve kterém se letošní Instameet konal. 4. patro Máj je krásné místo, které navíc disponuje prostornou terasou. A ta v době rouškové přijde opravdu vhod. Stejně tak občerstvení dodané partnery celé konference bylo naprosto perfektní. Jsou to přesně tyhle detaily, které z této akce dělají jedinečný zážitek. Organizátoři děkujeme!
Pojďme se ale podívat na samotný obsah a hlavně fakty, které tento největší sraz instagramerů v Česku přinesl. Jeden z nejdůležitějších faktů říká, že více než 51 % uživatelů Instagramu tuto síť používá jako inspirativní kanál. Hledají zde vhodné místo na dovolenou, hezký podnik na oběd nebo recepty. Pokud bychom pak měli zmiňovat jednotlivé speakery, tak by to bylo opravdu na hodně dlouho, protože letošní program Instameetu byl naplněný k prasknutí. Celá konference byla rozdělena do dvou částí a to na tu klasickou formu přednášek a druhou část - workshopovou, kde už došlo na praktické příklady.
V rámci prvního bloku padlo spoustu zajímavých informací, ale jedna nejdůležitější snad utkvěla v hlavě všem účastníkům konference. Tou informací je být v rámci spolupráce s influencery férový a to jak k samotným influencerům, ale také k jejich sledovatelům. Stručně - každá spolupráce s vlivnými uživateli by měla být viditelně označena! Podle výzkumu totiž jen jedno dítě z deseti dokáže takovou reklamu na sociálních sítích rozeznat. Byl také představen projekt pod názvem Férový influncer, který právě shromažďuje všechny potřebné náležitosti pro všechny zúčastněné strany - influencer, agentura a samotná značka. Pokud tedy tápete v tom, jak na správnou spolupráci s influencery, koukněte na tento web nebo napište nám. :)
V rámci tvoření obsahu na sociálních sítích padly ještě dvě důležité informace. Ta první z přednášky Petra Máry, která byla zaměřena na budování osobního brandu. Obsah by podle něj neměl být soustředěn pouze na jednu sociální síť, ale měl by být tzv. rozdrobený do všech možných koutů. Jinými slovy z jednoho videa lze publikovat na Youtube, IGTV, Facebook, ale také například vytvořit podcast nebo sdílet hlášky z videa na Twitter. Druhá důležitá informace padla v přednášce Kláry Honzové z Amazing Places, která má s tvorbou obsahu na Instragramu pro své klienty četné zkušenosti. Kvalita vždy musí převládat nad kvantitou! A to ať už tvoříte obsah na Instagram nebo Facebook, toto je důležité mít vždy na paměti.
V druhé části konference, té workshopové, jsme se zaměřili na tvorbu samotného obsahu. Kluci z Mocup Space se podělili o své zkušenosti, jak nejlépe zachytit produkt, tak aby byl co nejvíce “Instafriendly”. Na fotoworkshop navázali zase kluci z Vln Production, s kterými jsme se podívali na to, jak vytvořit pohyblivý obsah neboli tzv. Hyperlaps a Stop motion.
Tak přesně takový byl letošní Instameet. Všechny hlavy instagramových expertů jsou naplněny důležitými vědomostmi týkající se populární sociální sítě, která je na vzestupu. Nebojíme se tedy, že by příští rok nebylo o čem mluvit a můžeme říci, že si to rozhodně nenecháme ujít!