Jak na sociální sítě

Monika Krákorová — 29. Červen 2016
Rozjeli jste svůj business a rádi byste propagovali svůj brand také na sociální sítích? Proč také ne? Jedná se o “zdarmový” komunikační kanál, díky kterému se můžete prosadit, získat fanoušky a hlavně své zákazníky lépe poznat a pochopit. Výhodou sociální sítí je, že přesně víte, kdo je váš fanoušek, co ho zajímá, kolik mu je let, v jakém městě bydlí a jaké jsou jeho zájmy. Sociální sítě jsou skvělým doplňkem v oblasti online marketingu pro zviditelnění a je škoda jejich potenciálu nevyužít.

Rozjeli jste svůj business a rádi byste propagovali svůj brand také na sociální sítích? Proč také ne? Jedná se o “zdarmový” komunikační kanál, díky kterému se můžete prosadit, získat fanoušky a hlavně své zákazníky lépe poznat a pochopit. Výhodou sociální sítí je, že přesně víte, kdo je váš fanoušek, co ho zajímá, kolik mu je let, v jakém městě bydlí a jaké jsou jeho zájmy. Sociální sítě jsou skvělým doplňkem v oblasti online marketingu pro zviditelnění a je škoda jejich potenciálu nevyužít.

Předtím, než se do komunikace na sítích pustíte, je důležité se rozhodnout, jaké sítě pro svůj brand zvolíte, a které budou vaší značce nejlépe sedět. Pokud je váš hlavní obor zájmu design, své místo najdete na Instagramu nebo Pinterestu.

Kde brát stále inspiraci, pro to, co komunikovat své komunitě fanoušků a zákazníků?

Lidé, kteří jsou vašimi fanoušky, jsou jimi z nějaké důvodu a osobního zájmu. Svůj like/follow vám dali buď proto, že vás už znají, nebo se vás teprve poznat chystají. Proto dejte svým fanouškům záměr vás sledovat i nadále a ještě hlouběji poznat a zamilovat se do vašeho brandu. Vaše komunikace je musí především bavit.

Inspirace, například v odvětví hotelového marketingu, je velká a svým fanouškům tak můžete nabídnout opravdu velkou dávku zajímavých informací. Komunikovat je vhodné nadcházející událostí v daném městě, novinky v hotelu, představení personálu, který se o hosty stará, reakce na počasí, mezinárodní a významné dny...

Dejte svým fans něco, co má přidanou hodnotu. 

Tvořte soutěže, komunikujte posty s hádankou, publikujte vtipná a odlehčená témata.  Ve svých plánech nezapomínejte, že uživatele nejprve zaujme obrázek, proto si důsledně hrajte s grafikou, tvořte gify, infografiky nebo krátká videa.

Samotnou inspirací by vám měli být i vaši fanoušci, jejichž dotazy vám mohou dát výborný podnět pro obsah na vaši sociální síť.
Obsahový plán je dobré si předem připravit a mít tak komunikaci nachystanou na pár dní s předstihem. Snažte se myslet při tvorbě plánu dopředu, abyste měli včas připravené všechny materiály. Na sociální sítí lze jednoduše analyzovat, které příspěvky jsou úspěšné, které fanoušky baví a který čas pro publikaci příspěvků jsou pro vaší cílovou skupinu nejideálnější. Pracujte při stavbě komunikace s daty – usnadní vám to práci.


Inspirace je všude kolem nás a stále se něco děje, každý den přijde něco nového a vždy je na co reagovat a co komunikovat. Správa sítí by neměla být dřina, ale zábava.

Pamatujte, že příspěvky nestavíte pro sebe, ale pro svoje zákazníky.

Monika Krákorová
Social media
Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz