Jak získat více followerů na Instagramu

online marketing
Štěpán Jura

Máte založený Instagram. Vyplněné základní info a nahráno pár fotek. No… a nic se neděje. Vaše zářná kariéra influencera či představa o podniku obdivovaném na Instagramu se nějak odmítá zmaterializovat. Pojďme se tedy podívat na to, jak tomu jít naproti. 

 

Bio 

Zní to možná jasně, ale spousta lidí i firem zapomíná na fakt, že kromě kvalitního obsahu je zapotřebí mít i kvalitně vyplněný profil. Vyplňte si kontakt, pár vět o sobě a hlavně nezapomeňte na přidání webu. Pokud nemáte více jak 10k sledovačů či neplatíte za reklamu, je to jediný způsob jak dostat lidi z Instagramu k vašim dalším projektům mimo něj. 

 

Nezapomeňte, že k biu i patří mít hezky zpracované ikonky “výběrů stories”. 

 

Fotky

Instagram JE založený na fotkách. Můžete k nim psát vcelku slušné kvanta text (ne, že by to bylo masově využíváno) ale páteří sítě jsou obrázky (Dejme stranou polemiku, jesti ve stories či feedu, nebo zda je časem kompletně vyšoupne video). Pokud chcete na síti uspět, musíte je mít hezké a poutavé. Základním kamenem jsou čtyři věci:

 

  1. Vysoké rozlišení fotek.
  2. Čtvercový formát příspěvků.
  3. Konzistentní vizuální styl.
  4. Mít vše pokud možno obrandované.

 

Je to jednoduché. Nikdo nechce koukat na rozostřené pixely. I když vás nechá Instagram nahrát fotku na šířku, uživatelé více interagují se čtverci, které jim vyplní celý displej. A je důležité, aby vás uživatelé poznali a uměli si vás do budoucna spojit jen podle fotky, bez potřeby kouknout na uživatelské jméno.

 

Hasghtagy a Locationtagy

Teď když už máme řečeno, jak má být nastavený profil a vypadat obsah, je čas jej i dostat k lidem. Nejlehčím a zároveň nejlepším způsobem (mimo reklamu samozřejmě) je používání relevantních hashtagů, které než se váš profil stane známějším a bude mít dostatek followerů, budou dost možná vaším jediným způsobem akvizice nových fanoušků. 

Pokud si nevíte rady jaké hashtagy používat, porozhlédněte se po internetu po nepřeberném množství aplikací na jejich generování či nakoukněte pod ruce konkurenci či influencerům. A na co rozhodně nesmíte zapomenout je používat váš #Brandhashtag.

Často opomíjenou pomůckou k získávání organického dosahu je kromě hastagů i tagování lokace, kde je fotka pořízená. Není to moc námahy navíc a může přinést výsledky prakticky bez práce. 

 

Sledujte, lajkujte a komentuje

Instagram je pořád sociální síť a ne jenom nějaké odkladiště fotek. Je proto potřeba být na síti alespoň trochu sociální. Sledujte jiné profily, lajkujte ostatní fotky či je dokonce komentujte. Mnohdy na sebe tím můžete upozornit své budoucí fanoušky či v lepším případě i zákazníky. Samozřejmě je třeba tuto energii vynakládat správným směrem a interagovat primárně s relevantím publikem - což by ale pro neměl být problém, protože už z předchozího bodu víte jak k němu dojít.

 

A neopomíjejte ani funkci sledování konkrétního hashtagu - máte tak přístup k vaší potenciální cílovce rovnou ve svém feedu bez složitějších hledání.

 

Frekvence

Nezapomínejte na slovo “insta” v názvu sítě. Instagram není místo, kde si vystačíte s jedním příspěvkem za měsíc. Ba ani za týden. Instagram je síť, kde obecně platí, že čím víc, tím líp. Konkrétní frekvence však záleží už na individuálních faktorech - velikosti cílového publika, dostupnosti contentu, atd.

 

Pořád však i na Instagramu platí, že by nikdy kvantita neměla jít na úkor kvality.

 

Propagace

A když už máte dobrý obsah, který si myslíte, že stojí za zhlédnutí, je čas na placenou propagaci. To už je však běh na delší trať a delší vysvětlování.

 

Poslední rada na konec: Nezapomeňte svůj Instagramový profil propagovat na dalších sítích a webu! 

 

To je všechno z mých rad, jak získat více Instagramových followerů. Jak vidíte, je to dlouhá cesta, vyžadující neustálé úsilí, čas a energii. Navíc, k nejlepším výsledkům je zapotřebí i jistý um a know-how. Pokud se na to necítíte či si nevíte rady, nestyďte se obrátit na profesionály.

PS: Nezapomeňte nám dát follow na našem Instagramu!



Štěpán Jura - Social media/ads specialist

Asociální specialista marketingu na sociálních sítí se zálibou v popkultuře a plastových modelech.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.