Pinterest a Instagram rozšířují možnosti nákupu

online marketing
Monika Krákorová

Na sociální sítě Pinterest a Instagram si chodíme spíše pro inspiraci, než vyloženě za nákupem. Ale už i tyto sítě rozšiřují pro firmy možnosti k inzerci produktů a služeb.

Pinterest nedávno oznámil svůj další milník ve vývoji a rozšiřuje reklamní formát od zkušebních několika maloobchodníků až po stovky podniků. S reklamami pro nakupování mohou firmy bez problémů přeměnit svůj katalog výrobků na vizuální reklamy.

Shopping ads, které byly v posledních několika měsících testovány u vybraných prodejců, umožňují podnikům  vytvářet propagované piny z jejich stávajícího obsahu, což usnadňuje značkám udržet jejich Pinterest seznamy aktuální a přináší jim navíc možnosti k většímu výdělku.
 

Pinterest vyvíjí způsoby, jak zobrazovat reklamy pro nakupování - jednou možností je zobrazení produktu z několika úhlů, zatímco další verze nabízí mix "fotek produktů s prolinutím do životního stylu", což vede uživatele k tomu, aby si dokázali představit, jak zapadne produkt do jejich života. Pinterest rozšiřuje i své reklamní nástroje a také oznámil, že jejich formát "Shop the Look" je nyní k dispozici pro značky ve Francii, Německu, Japonsku a Velké Británii. Snad se brzy dostane možnost i k nám.


Rozšíření služby “Shop the Look”nabídne inzerentům na Pinterestu více možností, jak lépe prezentovat jejich obsah a jak ještě více vydělat pomocí reklamy, což bylo od založení sítě Pinterest dlouho odkládáno.

Foto: socialmediatoday.com



Funkce na Pinterestu je podobná jako nákupní tagy na síti Instagram.

Když společnost Instagram poprvé oznámila svoji novou funkci Shopping tag, vyvolala okamžité nadšení mezi uživateli s firemními účty. Instagram Shoppings tags umožňují firmám přidávat tag ceny a tag popisu konkrétních položek v libovolném obrázku na Instagramu, který po kliknutí přivede uživatele na cílovou stránku produktu na vašem webu.

Instagram dělá nyní Shopping tags mnohem dostupnější. V loňském roce nabídla možnost nakupování pouze v USA, nyní ji postupně zpřístupňuje v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii. Doufejme, že Česká republika je také na seznamu.
 

Označení produktů je obdobné, jako označování v příspěvku lidí. Kliknete libovolně do fotky, nejlépe na místo, kde se nachází produkt a produkt jednoduše označíte. Abyste mohli produkty označovat, je třeba mít profil nastavený na firemní profil a propojit jej s Facebookovým profilem s vytvořenou sekcí obchod.

 
Společnost Instagram je stále opatrná při zavádění této funkce a rozšiřuje ji pomalu, protože nechce narušit dosavadní formát Instagramu. Rozšíření každopádně slibuje pro podnikatele ještě pestřejší využití Instagramového učtu.

Foto: bussines.instagram.com



Monika Krákorová - Social media profík

Instoš, Fejsík, tweety, ads, stats, posty, články, novinky, trendy – když je práce koníčkem, všechno jde tak nějak samo dobře. Monča píše o socialu. 

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.