Jak jsme předělali naše reporty - Kompletně! Konečně!

Martin Blaha — 13. Září 2016
Klienti si na reporty aktivit své agentury, výkon webu, kampaní a investic jím vynaložených dost potrpí. Kdo by nechtěl mít přehled o svých nákladech a byznysu jako takovém? My potřebu klientů v reportování chápeme a maximálně respektujeme.

Klienti si na reporty aktivit své agentury, výkon webu, kampaní a investic jím vynaložených dost potrpí. Kdo by nechtěl mít přehled o svých nákladech a byznysu jako takovém? My potřebu klientů v reportování chápeme a maximálně respektujeme. Proto jsme došli k závěru, že je nutné naše reporty kompletně předělat – dát jim nejen sexy look, ale i větší přehlednost, kvalitnější výpověď a zároveň díky vizualizaci reportovaných dat usnadnit klientům pochopením vývoje našich aktivit a výsledků.

Při navrhování nového layout reportů jsme ale kromě klientů mysleli samozřejmě i na sebe a náš čas, který raději využijeme daleko lépe než vypisováním zbytných dat, která jsou často pro klienta nevyužitelná.


Co jsme tedy přidali a naopak ubrali?

V SEO reportech jsme vypustili report základního dashboardu dat z Google Analytics (a dalších nástrojů) jako je celkový bounce, délka průměrné návštěvy, počet stránek a podobně... Každý zkušenější analytik ví, že to je v této základní formě k ničemu.

Naším cílem bylo zaměřit se na sdělení a kvalitní interpretaci zákaznického chování.

Především jsme se v novém reportu více zaměřili na návštěvy, chování podle kanálů, zdroje konverzí a konverzní poměry, prostě na obchodní výkon webu, což by mělo být pro každého zadavatele to hlavní. Z vysokého čísla u zobrazení stránek se nikdo neuživí.

Hlavní cíl je tedy klientovi ukázat, kde jeho web vydělává a kde je potenciál pro zlepšení (kam se aktuálně zaměříme v next steps) hezky pomocí přehledných tabulek a grafů, ze kterých i laik jasně pozná, o co se jedná a jaký je vývoj.

 

Reporty na správu PPC a sociálních sítí jsme se snažili také maximálně zpřehlednit s velkým důrazem na meziroční porovnání jednotlivých kampaní, růstu fanouškovské báze a samozřejmě revenue. K tomu jsme přidali vizualizace grafy, abychom data pro klienta pohodlně odprezentovali.

Nebudeme zastírat, že přeci jen kompletně shodit ze stolu stávající šablony letitě zavedené, a s lehce se staženým hrdlem obeslat klienty s pokorným návrhem kompletně nového layoutu, vyžadovalo trochu poker face. Všichni stávající klienti ale naši snahu kvitovali, což se nám popravdě dost ulevilo a jejich feedback byl skutečně pozitivní. Vše je přehledné, vše chápou a jednoznačně a transparentně vidí výkon svého webu, o který se staráme.

 

Kupředu k automatizaci

Nové šablony byly zatím pouze první krok, abychom získali nějaký relevatní feedback od našich klientů. V další fázi se chceme ještě více zaměřit na usnadnění přípravy reportů díky nástroji, který právě vyvíjeme. Sníme o tom, že by to ideálně bylo na 2 kliknutí - jako třeba rezervace pokoje v Bookolu, ale protože si dáváme hodně záležet na vypovídající hodnotě, stavět je z částí ručně budeme asi vždycky. Každý klient ma jiné zadání, jiné potřeby i cíle a i když to zní jako klišé, my si na tom individuálním přístupu opravdu dáváme záležet.

 

Martin Blaha
Šéfuje marketingu

Mladý, krásný, úspěšný. Martin je srdcem datař a věří hlavně na výkon. Věnuje se převážně tvorbě strategií a hledání nových digitálních cestiček. A vede celý marketing v New Logic.

Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz