Webexpo 2015
"Největší profíci z online světa se scházejí offline." – alespoň takový byl úvodní slogan konference Webexpo2015 u vstupu do pasáže Lucerny, kde se odehrávala převážná část konference. A New Logic tam logicky nemohlo chybět.
1600 lidí na 80 přednáškách
Za celý víkend se v 5 sálech vystřídalo přes 1600 lidí na 80 přednáškách. Přednášek jelo ve stejný čas více najednou a člověk si musel předem připravit svůj vlastní program podle toho, co pro něj bylo v danou chvíli zajímavější.
Já jsem se tentokrát zaměřil především na přednášky o project/product managementu, ale zároveň jsem i částečně nasával přednášky a informace o developmentu, grafice a marketingu. Přednášející, které jsem si vybral, byli většinou světoví experti, kteří přednášky vedli v angličtině. Nicméně i české přednášky, které jsem měl možnost vidět, kvalitou nezaostávaly, ba některé pro mě byly dokonce zajímavější a přínosnější.
Můj program přednášek
Sobota:
Find your inner product manager - Amit Paunikar (detail)
Defining Product Success: Using the HEART Metrics Framework - Cole Mercer (detail)
Výzkum, produktová strategie a jednorožci - Daniel Hejl (detail)
Už žádné špatné projekty - Josef Hajkr (detail)
Flexibility and rigidity in frontend architecture - Johnny Rodgers (detail)
The Future of Marketing - J. Christian Andersen (detail)
Neděle:
Dává gamifikace webu smysl? - Petr Pouchlý (detail)
Jak jsem se přestal bát (nasazovat na produkci), aneb monitoring z pohledu vývojáře - Marek Beneš (detail)
Jak zrychlit dodání SW na trh pomocí automatických testů - Pavel Verner, Boris Letocha (detail)
From eBay to Skype and Rockaway - Sean Gaddis (detail)
Dělení kořisti - Karel Smutný, Martin Palička, Martin Kačer, Martin Pohl (detail)
Demokratizace v grafickém designu - Lumír Kajnar (detail)
Budoucnost digitálních inovací - Filip Dřímalka (detail)
Z těchto přednášek bych doporučil ke shlédnutí všem "The future of marketing" od J. Christiana Andersena, který demonstroval, jakým směrem by se měl ubírat marketing dnes a zítra. Co považuje za zásadní, je péče o zákazníky.
Další velmi zajímavá přednáška byla Petra Pouchlého "Dává gamifikace smysl?", kde popisoval chytré propojení byznysu s hrou. Přednáška "Budoucnost digitálních inovací" Filipa Dřímalky zase v rychlosti předvedla, jakým způsobem se dá propojit svět korporátů se startupy a Filip zároveň předvedl některé projekty, které ho v poslední době zaujaly.
Přednášky jsou i online!
Je asi patrné, že pro mě byla konference velmi výživná, bohužel ale nešlo stihnout vše, a musím říct, že tam byla ještě další spousta zajímavých přednášek, které jsem chtěl vidět. Naštěstí byly veškeré přednášky natáčené a budu si je moci prohlédnout na webu webexpa. Některá videa jsou dostupná i v archivu vysílání České televize.
Na konferenci jsem se dozvěděl opravdu spoustu informací, některé přednášky mi změnily pohled a názory na určitá témata. Své nadšení jsem okamžitě přenesl na kolegy a spoustu věcí už nasazujeme a procesujeme do výroby webových stránek, designu a online marketingu. Naši klienti se u nás mají určitě na co těšit :)