Czech Online Expo 2025: Trendy, které hýbou online světem
Letošní ročník Czech Online Expo se konal 26. a 27. února 2025 v PVA Expo Praha a přinesl 23 tematických summitů a stovku řečníků. Na jaké nejzajímavější trendy jsme narazili a co si z konference odnášíme?
1. AI a automatizace: Marketing budoucnosti je tady
O umělé inteligenci už nelze mluvit v budoucím čase - využívá se dnes a denně napříč různými obory. Její obrovskou výhodou je rychlost, se kterou dokáže reagovat na zákaznické dotazy, zpracovávat data či kreativní zadání. Dobře vycvičená AI je skvělým pomocníkem a praktickým nástrojem pro tvorbu obsahu, zákaznickou podporu či pokročilé kampaně. Které obory či profese nahradí? To ještě uvidíme. Přesto je tu však jeden aspekt, na který je (zatím) krátká - lidskost.
„AI může být skvělá vychytávka na vyřízení rychlých dotazů. Pro komplexnější jednání jsou však stále potřeba lidé.“
Anna Táborská
Customer Support & Project Manager
Lidé prostě rádi jednají s lidmi. „Pokud má firma na svých stránkách například chatbota, může to být skvělá vychytávka na vyřízení rychlých dotazů. Pro komplexnější jednání jsou však stále potřeba lidé,“ říká Anna Táborská, Customer Support & Project Manager. S klienty z odvětví hotelnictví a cestovního ruchu tento aspekt řeší při zvyšování důvěryhodnosti webových stránek. „Fotografie týmu, který se o vás stará či se kterým při vyřizování svých požadavků komunikujete, vnáší do jednání lidskost, i když vše probíhá online a s protistranou jste se nikdy nesetkali,“ doplňuje Anna. Umělá inteligence je tedy rozhodně plus, ale nezapomínejte také na osobní zkušenost.
2. Obsah, který prodává: Jak na strategii, která funguje
Velkým tématem, které by mělo stát na začátku každé nové spolupráce s agenturou, je marketingová strategie, proto není divu, že byl tomuto tématu na Czech Online Expo věnován celý odpolední blok přednášek. Co by mělo být součástí strategie, která buduje značku a zároveň přináší výsledky? Jak implementovat nejnovější trendy, pokud ale nejste „trendy“ značka? „Autenticita a storytelling jsou stále hlavními pilíři, které tvoří základ komunikační strategie našich klientů. Kanály a způsoby sdělení se sice v čase mění, ale hodnoty zůstávají. A na nich marketing stavíme,“ vysvětluje Veronika Reicheltová, Digital Marketing Manager.
Co to znamená v praxi? Například zvýšení přímých rezervací o 40 % v meziročním porovnání pro pražský hostel Luma Terra. „Pečlivě nastavenou strategií, kterou optimalizujeme podle vývoje trhu, dokážeme díky kombinaci organického obsahu a placených reklam meziročně růst v hlavním KPI, což jsou u Luma Terra přímé rezervace,“ pokračuje Veronika.
Pečlivě nastavenou strategií se nám daří zvyšovat počet přímých rezervací o 40 % v meziročním porovnání pro pražský hostel Luma Terra.
Veronika Reicheltová
Digital Marketing Manager
3. E-commerce a UX: Zákazník chce zážitek, ne jen produkt
V době, kdy konkurence v e-commerce neustále roste, už nestačí jen nabízet kvalitní produkty za dobré ceny. Zákazníci očekávají pohodlný, intuitivní a příjemný nákupní proces – a právě uživatelská zkušenost (UX) hraje v tomto ohledu klíčovou roli. „Zákazníci nechtějí jen nakupovat, chtějí, aby byl celý proces rychlý, pohodlný a ideálně i zábavný. Kdo tohle pochopí a správně uchopí, má v e-commerce obrovský náskok,“ říká Daniil Filatov, UX Designer.
Zákazníci nemají trpělivost řešit složité procesy, chtějí pohodlný, intuitivní a rychlý nákup.
Daniil Filatov
UX Designer
Jak optimalizovat UX tak, aby nejen zvyšovalo konverze, ale zároveň budovalo vztah se zákazníkem? „E-shop musí v současnosti fungovat jako dobře navržená prodejna – jasná navigace, rychlé vyhledávání produktů a bezproblémový checkout jsou naprostým základem. Zákazníci nemají trpělivost řešit složité procesy,“ uvádí Daniil.
V e-commerce už tedy nejde jen o samotný produkt, ale o celý zážitek, který zákazník při nákupu získá. Intuitivní UX, personalizace obsahu a plynulý průchod objednávkovým procesem jsou klíčovými faktory úspěchu.
4. Sociální sítě: Už dávno nejen o „lajcích“
Uživatelé sociálních sítí, a tedy potenciální zákazníci, jsou čím dál tím náročnější na obsah, který chtějí přijímat. Zároveň už ani „nerozdávají“ lajky na potkání, proto je pro tvůrce obsahu důležité naučit se dívat jejich očima. „Obsah, který inspiruje, vzdělává a baví, má z naší zkušenosti lepší výsledky než obsah, který pouze promuje značku. Když lidé komentují, sdílejí a aktivně se zapojují, značka roste nejen v dosahu, ale i v důvěryhodnosti,“ říká Natálie Kolářová, Social Media Specialist.
Když dokážete propojit příběh značky s autentickým obsahem a skutečnými potřebami zákazníků, sociální sítě se stanou prodejním nástrojem.
Natálie Kolářová
Social Media Specialist
Sociální sítě jsou velmi silným prodejním kanálem, pokud se zkombinuje zajímavý storytelling, správná strategie kampaní a nabídka produktů nebo služeb. „Nejde jen o to být vidět, ale o to, jakým způsobem oslovíte své publikum. Když dokážete propojit příběh značky s autentickým obsahem a skutečnými potřebami zákazníků, sociální sítě se stanou nejen marketingovým, ale i prodejním nástrojem,“ doporučuje Natálie.
💡 Shrnutí hlavních poznatků
Veletrh Czech Online Expo 2025 potvrdil, že budoucnost online marketingu patří personalizaci, chytrému využití umělé inteligence a silné obsahové strategii, díky které vznikne obsah, který baví a prodává. Kvalitní produkty a služby jsou stále základem, je ale potřeba dbát také na skvělý uživatelský zážitek a autentickou komunikaci (nejen) na sociálních sítích.
Ať už jde o AI v zákaznické podpoře, efektivní obsahový marketing nebo UX optimalizaci v e-commerce, jedno je jasném – firmy, které dokážou tyto trendy uchopit správným způsobem, získají výrazný náskok před konkurencí.
👉 Chcete vědět, jak vám s růstem vaší firmy pomůžeme? Koukněte na naše služby.