Marketing

Novinky z Mety: Automatické carousely, Value Rules i reklamy na WhatsAppu

Meta pokračuje v rozšiřování automatizace a zavádí několik zásadních novinek, které mohou ovlivnit výkon vašich kampaní. Od chytrých carouselů přes personalizovaný bidding až po příchod reklam do WhatsAppu. Přinášíme přehled všeho, co by vám nemělo uniknout. 

Novinky z Mety: Automatické carousely, Value Rules i reklamy na WhatsAppu

Automatické carousely

Meta přichází s novou funkcí automatických carouselů, která může výrazně ovlivnit, jak se zobrazují vaše reklamy.

V praxi to znamená:

  • Z jednoho obrázku nebo videa Meta automaticky vytvoří carousel
  • Funguje to i naopak – z carouselu dokáže platforma udělat jediný příspěvek (např. ve formě sbírky)
  • Funkce se postupně zapíná u zhruba 80 % účtů, je možné, že ji už máte aktivní i Vy.

Už teď ji naplno využívají naši klienti jako hotel Olšanka, kde tato novinka funguje naplno. Na první pohled to zní skvěle, carousel často dosahuje lepších výsledků, protože umožňuje uživatelům projít více obsahu a zvýšit tak interakci s reklamou.  Má to ale i své slabiny. Umělá inteligence občas z Reels videa vytvoří carousel z náhodných screenshotů, které nedávají smysl. Výsledkem pak může být vizuálně chaotická reklama, která spíše škodí, než pomáhá.

Dobrou zprávou je, že tuto funkci lze vypnout v nastavení reklam. Doporučujeme také zkontrolovat starší, již běžící kampaně, protože Meta funkci aktivuje automaticky i u nich. 

Automatické carousely mohou být skvělým pomocníkem při optimalizaci reklam, ale rozhodně stojí za to mít je pod kontrolou. Umělá inteligence může někdy pomoci, jindy však dokáže překvapit.

 

Value Rules: Chytřejší bidding podle hodnoty uživatele

Meta přidala do rozhraní kampaní novou funkci Value Rules, kterou najdete přímo v nastavení sady reklam. Umožní Vám přizpůsobit bidding podle hodnoty určité skupiny uživatelů, lépe rozdělovat rozpočet a cílit tam, kde se to vyplatí.

Jednoduše řečeno, můžete si nastavit, že chcete dávat vyšší nabídku například pro ženy z Prahy ve věku 25–34 let, pokud právě tato skupina přináší nejlepší výsledky. Stejně tak lze snížit bidding u publika, které má nižší konverzní hodnotu, třeba u starších uživatelů, kteří nereagují tak aktivně. 

Zatím lze cílit podle:

  • Demografie
  • Lokality
  • Zařízení

Pokročilejší segmentace podle chování nebo zájmů zatím chybí, ale I tak jde o velmi zajímavý krok k mírnější optimalizaci kampaní a efektivnějšímu využití rozpočtu.

 

ADV+ nově při každé změně

Meta zároveň rozšiřuje automatizaci i v rámci ADV+ kampaní. Nově jakákoli změna na úrovni sady reklam, například úprava rozpočtu nebo publika může automaticky spustit ADV+ rozšíření. To znamená, že Meta začne reklamu znovu vyhodnocovat a může rozšířit cílení nebo upravit optimalizaci výkonu. 

Na jednu stranu je to praktické, protože vám to ušetří manuální práci a pomůže udržet kampaně efektivní. Ovšem, doporučujeme být opatrní – nepromyšlené úpravy mohou ovlivnit výkon kampaní víc, než byste čekali.

Automatizace je skvělý pomocník, ale vyplatí se dělat změny s rozmyslem, aby se vám kampaně „nerozjely" jiným směrem, než plánujete.

WhatsApp reklamy jsou tady!

Tohle je bezpochyby největší novinka posledních týdnů! Reklamy přicházejí do WhatsAppu. Meta po letech mění přístup a umožňuje firmám inzerovat přímo v této aplikaci.

Reklamy se budou zobrazovat v záložce Updates (Aktualizace), tedy v té části, kde uživatelé sdílejí krátké stories mizící po 24 hodinách. Důležité je, že reklamy se nebudou zobrazovat v samotných chatech, takže zůstává zachováno soukromí konverzací.

Meta tím reaguje na rostoucí počet firem, které používají WhatsApp jako komunikační kanál se zákazníky a zároveň hledá nové způsoby monetizace. Kromě klasických reklam se navíc začne testovat i nový formát lead ads, například nabídka slevy výměnou za telefonní číslo nebo jiný kontaktní údaj.

Co to znamená pro značky?

  • Nový prostor pro propagaci
  • Přímý kontakt se zákazníky
  • Možnost sbírat leady tam, kde uživatelé tráví čas každý den

Chcete mít jistotu, že z novinek těžíte naplno?
Zpracujeme pro vás nezávazný audit PPC kampaní! Získáte jasné kroky k optimalizování rozpočtu, zvýšení návratnosti investic a posunete své kampaně na další úroveň.

Další články

Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

 

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.

Přizpůsobit