Cílení na mobily a rozdělení struktury kampaní v Adwords

adwords
Martin Blaha

Používat mobilní telefony k vyhledávání na internetu je trend poslední doby a neočekává se nějaký ústup, spíše naopak. Responzivní web je základ, to je snad každému jasné, důležitost SEO pro mobily snad taky. A co s PPC reklamou?

V současné době Google zpřístupnil nové formáty reklam, kde již není tlačítko pro preferování mobilních zařízení (na odborném trhu již kolují spekulace, že Google v blízké době umožní spravovat nabídky pro jednotlivé typy zařízení – pc, mobil, tablet). V současné době je možné řídit zobrazení pouze u mobilů, kde si v procentech nastavíte cenu za proklik (-100% je zakázání reklamy na mobilech).

Jak tedy na "čistě mobilní kampaně"? Jak už jsem zmínil - základem je moderní responzivní web. Pokud chcete pracovat se stejným cílením a stejnou strukturou kampaní, je ideální udělat si kopii všech stávajících kampaní - podle velikosti účtu si zvolíte prostředí, kde budete všechny změny provádět. Masochisti nebo správci s malou strukturou kampaní zvolí práci přímo v rozhraní Google Adwords, ostatní pravděpodobně použíjí Adwords Editor nebo nějaký script - každému jak je libo :-).

 

Jdeme na to

Po vytvoření (zkopírování) nových kampaní je nutné zakázat zobrazování na mobilech ve starých kampaních, aby nedocházelo k nežádoucí duplicitě.

Nastavením hodnoty na -100% zobrazovaní reklam zcela zakážete.

Nyní máme mobily zakázané ve starých kampaní, které jsou orientované jen na pc a tablety. A co dál?

  

Preferování mobilního zařízení

V současné době neexistuje 100% oddělení mobilních a desktopových kampaní, přesto existuje řešení, které se dá využít. Předem upozorňuji, že je to pracné, nudné a nefunguje na stoprocent, ale při správném nastavení se nežádoucí zobrazení dá relativně dobře eliminovat a vylepšení výkonu jednotlivých kampaní na sebe nenechá dlouho čekat.

 

V reklamách u nově vytvořených kampaní si zvolte možnost "preferovat mobilní zařízení".

Adwords Editor

 

Prostředí Google Adwords

 

Ještě ale není konec. Nyní nás čeká upravit nabídky pro mobily v jednotlivých kampaních. Je nutné vrátit se zpět do záložky "Nastavení" a "Zařízení". Pokud jste kampaně zkopírovali a v nastavení původních měli zakázány mobilní telefony, tak by nyní všude měla být nabídka "-100%", resp. "--".

 

V nově vytvořených mobilních kampaních tedy nyní nastavte nabídku za proklik na +300%, což způsobí, že klíčová slova pro mobily se budou nabízet za 3x vyšší cenu. Tedy pro počítače je nabídka například 20 Kč, kdežto pro mobily bude nyní 80 Kč. V dalším kroku je nutné snížit cenu za proklik u jednotlivých nových sestav - o jakou hodnotu musíte zjistit sami, například podle současných pozic klíčových slov a dalších faktorů.

 

Cíl těchto úprav je jednoduchý. Chceme nabídku tak nízkou, aby ji Google nezobrazoval na desktopových zařízeních, ale zároveň dost vysokou na to, aby jí zobrazil na mobilech. Nicméně je nutné kampaně pravidelně optimalizovat, vyhodnocovat a reagovat na aktuální data. Je skoro nemožné trefit se v tomto nastavení hned do černého, bez nějakých drobných chyb.


V rámci toho článku uvedu ještě příklad u jednoho našeho klienta z oboru hospitality – hotel Jurys Inn Prague na Florenci, kde se nám díky rozdělení kampaní a jejich optimalizaci povedlo za stejně vysoké náklady zvýšit výrazně CTR (v průměru se jednalo o jednotky procent během necelého měsíce) a s tím spojenou návštěvnost a, to nejdůležitější, KONVERZE.

 

PPC ZDAR!

Pozn.

Chtěl bych ještě doplnit varování, že pokud pracujete se stejnou sadou klíčových slov a stejným cílením v obou kampaních, tak může docházet ke vzájemné konkurenci mezi mobilními a pc kampaněmi. Tím si sami sobě budete konkurovat a uměle zvyšovat cenu za proklik. Nicméně při tomto nastavení je toto riziko relativně malé a naše doposud nasbíraná data to jen dokazují.

 



Martin Blaha - Šéfuje marketingu

Mladý, krásný, úspěšný. Martin je srdcem datař a věří hlavně na výkon. Rád se učí nové finty a fígle v pípísíčkách a ROI v jeho kampaních nemá konkurenci. A zaštiťuje celý marketing v New Logicu.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.