Napojení vlastních dat, nebo-li využití vlastních Adwords publik

Filip Volenec — 28. Listopad 2017
Mít kvalitní sběr dat pro funkční a výdělečné kampaně, to je základ. Napojení vlastních publik a práce s nimi může být přínosnější než práce se zákaznickými daty.

Mít kvalitní sběr dat pro vytvoření relevantních publik, to je základ.

Máme tři základní úrovně definice publik: Adwords remarketingové kódy, segmenty v google analytics, publika na základě dat z vlastního systému.

Přínosné rady a tipy ohledně využití publik nám přednesl Jan Tichý z Medio Interactive na PPC Restartu. S kolegou jsme měli možnost konferenci navštívit a poslechnout si přednášky na aktuální témata týkající se PPC novinek a jejich problematiky.

 

Shrnu do 10 bodů poznatky z přednášky, které mi připadaly podstatné a poučné:

 

1) Pokud uživatel již nakoupil, tak vypnout remarketing, a to na všech zařízeních. Zbytečně vám naskakují čísla do Adwords, které nechcete.

2) Můžeme také vypozorovat frekvenci nakupovaného produktu (pravidelný nákup granulí por kočky, nebo třeba holící žiletky) 

3) Detekce nákupu u konkurence - Pozorujeme, co u nás zákazník nakoupil. Pokud koupil příslušenství do kávovaru, ale samotný kávovar ne, pravděpodobně nakoupil u konkurence.

4) Cross-selling - Nakoupil u nás "holítko", nabídneme mu holící žiletky. Tady je možné skvěle využít RLSA kampaně v Adwords s textací typu “ Koupili jste si holítko XY, poříďte si u nás i žiletky”

5) Vyloučení návštěvníků, kteří se na web jen vracejí, ale nic nenakupují. Je možné je sledovat napříč cross-device.

6) Zaměřit se na stornující zákazníky. Pokud hodně stornují, vypnout na ně paušálně reklamy. Je třeba se zamyslet, jestli využít lookalike publika nebo ne.

7) Využit registrované uživatele nakupující na pobočkách. Nasledně využít lookalike publik a přes web je remarketingovat pro nákup na pobočce pomocí RLSA kampaní.

8)  Dále je možnost využití dat nasbírané z call centra. Zákazník se zmíní, že chce koupit ledničku, operátor poznamená a CRM může s informací dále pracovat a targetovat na potenciálního zákazníka

9) Co se týka e-mailingu, je dobré si evidovat, kteří uživatele si e-mail otevřeli nebo proklikli. Podle toho mohu upravovat nabídky, reklamy nebo texty.

10) Retenční kampaně ve smyslu - "zapomenutý košík" - Uživatel si prohlédne na mobilu produkt, ale nakoupí na desktopu. Tak ho nebudu ho remarketovat na mobilu, ale právě na desktopu.

Shrnutí na závěr:

Je třeba využívat všech dat, které máme k dispozici, abychom správně zacílili na relevantní publikum. Vyhneme se tak číslům, které nám zkresluji reporty a samozřejmě utrácí zbytečné peníze.

Filip Volenec
Online Marketing
Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz