Je vysoký bounce rate opravdu problém?
Bounce rate je jeden z údajů, který můžeme vyčíst při analýze webu v Google Analytics. Co Bounce Rate vlastně znamená a měli bychom se znepokojovat jeho vysokou hodnotou?
Jednoduše lze tento pojem přeložit jako „míra okamžitého opuštění“, tedy procento uživatelů, kteří si zobrazili jen jednu vstupní stránku a poté z webových stránek odešli. Toto je běžné zejména u magazínových webů, kam se uživatel dostane z organického vyhledávání po zadání long tail výrazu.
Metrika bounce rate v Google analytics
Jak jsou tyto návštěvy, kde člověk přijde například přes long tail, stráví na webu třeba 2,5 minuty a po přečtení článku a nalezení informace rovnou odchází, započteny ve statistikách Google Analytics?
Bohužel nijak, Google počítá časový rozdíl mezi první a poslední interkací, a když je započtena jen jedna interkace (zobrazení stránky), dá této návštěve bounce rate 100% a dobu návštěvy 0:00:00
Abychom získali přesnější data o době, strávené na stránkách, je možné vyvolat události, které GA zaznamená a bude je brát jako další interkaci. Událostí například může být doscrollování na konec stránky, či pravidelné zasílání informací GA (například v intervalech 60 vteřin), že uživatel je stále na stránce.
Pro WP na toto existuje spousta pluginů a osobně doporučuji Reduce Bounce Rate, který nabízí široké možnosti nastavení. Ale i pokud používáte redakční systém na míru, není změna nikterak složitá. Vše lze vyřešit pomocí skriptu, který v určitých intervalech kontroluje otevření konkrétní stránky a tyto údaje odesílá do Google Analytics.