Jak to bude s Facebook lajky?

online marketing
Štěpán Jura

Na Instagramu se už delší dobu testuje "skrytý" počet lajků u příspěvku. Teď ale i Facebook přišel s neočekávanou novinkou - v Austrálii začal testovat nezobrazování lajků i na Facebooku.

Na Instagramu tuto "funkci" mají už od dubna uživatelé v Kanadě, v červenci se k nim přidalo Japonsko, Irsko, Austrálie, Nový Zéland, Brazílie a Itálie. Instagram zatím oficálně nevydal k věci žádný výstup ze svého testování, ale vzhledem k faktu, že v Austrálii zkoušejí skrývat počty lajků i na Facebooku značí, že interně už k nějakému vyhodnocení došlo. 

V létě v interview pro CBS řekl Instagram chief Adam Mosseri, že "Nechtějí, aby byl Instagram místo v soutěžení (o lajky), ale místo kde se budou uživatelé bavit s lidmy o věcech co mají rádi" a podle Mosseriho právě skrytí počtu lajků sníží potřebu lidí se honit za lajky a porovnávat si mezi sebou "internetovou popularitu" ale zaměří se více na příspěvky samotné.

A zajímá vás, jak toto skrývání funguje v praxi? Překvapivě docela polovičatě. V náhledu příspěvku už není zobrazen počet lajků, ale po jejich rozkliknutí se stále zobrazí seznam uživatelů, kteří lajk dali. Kdo tedy chce, od oka pořád uvidí "svoji oblíbenost" u příspěvku a kdo bude chtít, může lajky stále spočítat ručně. Nemluvě o tom, že brzo se jistě objeví externí aplikace, které to budou dělat za vás. 

Co je na tom všem nejvtipnější je fakt, že výše zmíněné kroky se týkají pouze Instagram aplikace - jeho webové verze se nedotkly a uživatelé se stále můžou podívat na web a uvidí rovnou počet lajků. U Instagramu, který je primárně používán z aplikace to takový dopad nemá, ale o zajímavější to bude právě u Facebooku, který má stále větší míru používání na počítači, než v aplikaci. 

Na začátku měsíce Facebook ukázal uživatelům v Austrálii tuto zprávu, kde se snažil jim vysvětlit své chování.

Jak to bude dál však ví (možná) jenom ve Facebooku. Ale žádná "revoluce a úpadek" se nejspíše konat nebude.



Štěpán Jura - Social media/ads specialist

Asociální specialista marketingu na sociálních sítí se zálibou v popkultuře a plastových modelech.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.