Jak napsat smlouvu s influencerem?

23. Listopad 2023
Spolupráce s influencery je stále populárnější formou marketingu. Pokud chcete, aby byla vaše spolupráce úspěšná a chránila práva obou stran, je důležité mít písemnou smlouvu. Připravili jsme pro vás 15 věcí, které by měla obsahovat smlouva o spolupráci s influencerem.

Předtím, než začnete smlouvu psát, je důležité si ujasnit, jaké cíle chcete spoluprácí s influencerem dosáhnout. Chcete zvýšit povědomí o své značce? Zvýšit prodeje? Přitáhnout nové zákazníky? Jakmile budete mít jasno v cílech, můžete začít s tvorbou smlouvy.

Tato smlouva by měla obsahovat následující informace:

  1. Identifikace smluvních stran: V této části smlouvy by měly být uvedeny základní identifikační údaje obou stran, tedy název a sídlo společnosti nebo jméno a bydliště jednotlivce, který smlouvu uzavírá.
  2. Předmět smlouvy:  Je nezbytné pečlivě definovat předmět spolupráce mezi influencerem a vaší společností. Je nutné jasně a srozumitelně popsat, jaké konkrétní činnosti influencer pro společnost provede. Tím se zajistí jednoznačnost očekávání a povinností obou stran.
  3. Doba trvání spolupráce: V této části smlouvy by měla být uvedena doba, po kterou bude spolupráce trvat.
  4. Odměna influencera: V této části smlouvy by měla být uvedena výše odměny, kterou bude influencer za svou práci dostávat.
  5. Obsah příspěvků: Je také klíčové jasně a přesně definovat obsah příspěvků, které influencer vytvoří, včetně stanovení jejich počtu. To zajišťuje konzistentnost s očekáváními obou stran a zamezuje potenciálním nesrovnalostem.
  6. Sociální sítě, na kterých budou příspěvky zveřejněny: V této části smlouvy by měly být uvedeny sociální sítě, na kterých budou příspěvky zveřejněny.
  7. Termíny zveřejnění příspěvků: V této části smlouvy by měly být uvedeny termíny, kdy budou příspěvky zveřejněny.
  8. Exkluzivita spolupráce: Ve smlouvě by mělo být jasně vymezeno, zda má spolupráce exkluzivní charakter, nebo zda influencer během doby trvání smlouvy může propagovat i jiné značky.
  9. Autorská práva: V této části smlouvy by mělo být uvedeno, komu budou patřit autorská práva k obsahu, který influencer vytvoří.
  10. Negativní propagace: V této části smlouvy by mělo být uvedeno, že influencer nebude šířit negativní informace o společnosti.
  11. Možnost využití fotografií: Pokud spolupracujete s influencerem, který má kvalitní obsah, včetně krásných fotografií, může se stát, že budete chtít tyto fotografie použít i na svých vlastních sociálních sítích. V takovém případě je důležité si předem domluvit pravidla, za jakých podmínek budete fotografie moci používat. 



Kromě těchto základních informací můžete do smlouvy zahrnout i další ujednání, která jsou pro vás důležitá, například:

  1. Doložku o povinnosti influencera dodržovat zásady značky: Tato doložka zajišťuje, že influencer bude v příspěvcích dodržovat zásady značky, například bude používat konkrétní hashtagy nebo značky.
  2. Doložku o povinnosti influencera poskytnout společnosti informace o svých sledujících: Tato doložka zajišťuje, že společnost bude mít přehled o tom, kolik lidí příspěvky influencera sleduje, jaký má demografický dosah nebo engagement rate. 
  3. Doložku o povinnosti influencera v případě porušení smlouvy uhradit společnosti škodu: Tato doložka zajišťuje, že společnost bude v případě porušení smlouvy ze strany influencera odškodněna.

Před podpisem smlouvy je vhodné ji nechat zkontrolovat právníkem, který vám pomůže odhalit případné právní nedostatky a zajistit, aby smlouva byla pro obě strany spravedlivá.

Pokud si se smlouvou nejste jistí, rádi vám s influencery pomůžeme. Více informací najdete tady.

Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz