Založení Business Manageru

5. Duben 2024
Business Manager je nezbytný nástroj pro správu kampaní v prostředí Meta. Jde o prostředí, ve kterém pracujete se všemi firemní položkami potřebnými pro správu kampaní a stránek.

Současně jde o prostředí, kde vám se správou mohou pomoci vaši zaměstnanci nebo agentura jako partner pro správu vašich kampaní. Sdílení položek pro partnerskou spolupráci jsme sepsali v návodu ZDE.

Odkaz pro založení Business manageru: https://business.facebook.com/overview 

Klikněte na vytvořit účet a postupujte dle pokynů pro založení.

Jako první část nastavte váš Business profil v sekci informace o firmě. 

  • Uveďte základní informace jako je název firmy, adresa, kontaktní údaje a webové stránky.
  • Nahrajte profilový obrázek.

A potom se pusťte do Založení položek:

Stránka

  • Pokud vaše firemní stránka již existuje, napojte ji do BM pomocí funkcionality Přidat stránku (pro přidání je nutné být správce stránky).
  • Pokud žádnou stránku nevlastníte a potřebujete založit novou, postupujte stejným způsobem v sekci stránka a zvolte možnost “Vytvořit novou stránku”.
  • Pokud je vaše stránka ve vlastnictví jiného Business Manageru, lze odeslat žádost o přístup ke stránce nebo kontaktovat majitele napřímo a požádat ho o odebrání z jejich BM. Pokud tak neučiní, nebude možné stránku vložit do nového BM a mít stránku ve svém vlastnictví. Stránku je možné vždy evidovat pouze v jednom Business Manageru.
  • Nastavte oprávnění pro správu stránek a profilů.

 

Reklamní účty

  • Vytvořte reklamní účet pro reklamu.
  • Při zakládání reklamního účtu je potřeba nastavit vše napoprvé správně, protože FB dovoluje v první fázi pouze jeden reklamní účet. Pokud bude inzerce v CZK a firemní údaje na českou společnost, nastavte při zakládání pásmo Europe/Prague a měnu CZK. Krok je nevratný.

Instagramový účet

  • Instagramový účet přidáte pomocí kliknutí na tlačítko přidat a přihlášením do IG profilu.

Facebook Pixel = sady dat

  • vytvořte v sekci zdroje dat > sady dat novou položku.
  • Pixel si pojmenujte dle webu, kam pixel budete vkládat.
  • Meta vám vygeneruje unikátní ID, jehož znění pošlete vývojáři k implementaci.
  • Vývojáři zadáte dále eventy, které by měl pixel sledovat: Page view, view content, add to cart, initiate checkout a purchase

Katalog produktů (pokud jste eshop)

  • Vytvořte katalog produktů pro zobrazování dynamických reklam.
  • Nahrajte produktové feedy s informacemi o produktech, obrázky a cenami.

Nastavení platební metody a údaje pro vyúčtování

    • V levé navigaci Business Manageru najděte sekci Vyúčtování a platby.
    • V novém okně v levé navigaci zaklikněte Platební aktivita, v pravé části vyberte reklamní účet a přejděte do části Nastavení plateb.
    • Vyplňte platební kartu a ve spodní části Informace o firmě (propíše se na doklady od Mety).

Pokud vznikne problém, že vaše položky nárokuje jiné BM, existuje několik možností, jak problém řešit.

  • Pokud vlastní stránku a všechny položky pro reklamu v samostatném BM pouze pro vaše položky, je možné se zkusit domluvit na předání veškerého BM pod vaši správu.
  • Pokud vlastní stránku a všechny položky pro reklamu ve svém firemním profilu je důležité, aby vaši stránku odebrali a vy ji mohli přidat do svého nového BM.
  • Položky jako pixel a reklamní účet je možné nasdílet pro partnerskou spolupráci, abyste s nimi mohli nadále pracovat a neztratili data.
  • Pokud vám jiný vlastník neuvolní žádnou z položek, je nutné vše začít od základu znovu.
Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz