Trendy webového designu 2023

Roman Mučica — 16. Květen 2023
Někteří tvrdí, že trendy ve webdesignu přicházejí a odcházejí: nemá smysl je následovat, či realizovat. Dobrý web, který dobře dělá svou práci (prezentuje firmu, propaguje produkt a generuje konverzi), měl by však být nejen funkční, ale i vizuálně přitažlivý. Musí splňovat technické webové standardy i očekávání cílového publika, které se obecně soustředí na něco svěžího a vzrušujícího.

Právě zde vstupují do hry trendy webdesignu. Umožňují vám splnit aktuální očekávání publika a vytvořit web tak, aby na první dojem zaujal a zasloužil si vaší pozornost. Díky novým a standardizovaným technologiím můžeme uživatelům naservírovat naprosto unikátní zkušenost a zážitek při procházení webu. A to nejen v metaverse, Web3 nebo v jakémkoli dalším směru digitálního “zeitgeist”. Ale také v malých, ale smysluplných částech jejich každodenního používání.

Vzhled má obrovský dopad na marketingovou stránku projektů. Zlepšuje pozici společnosti na trhu a vytváří pevný základ pro maximální využití kampaní. Buduje důvěryhodnost a dodává jistotu, což je klíčové pro rozhodovací proces zákazníka. 

Pojďme se tedy podívat na největší trendy, které je třeba sledovat a případně  implementovat do designu webových stránek v roce 2023, abyste zůstali nad věcí a zajistili si svou pozici na trhu.

Interaktivní webové stránky

Moderní technologie, které se na webu dají použít, se rapidně rozšířily. Můžeme tedy vidět, jak se tento trend pomalu, ale jistě rozvíjí v něco grandiózního, přesto smysluplného a stává se nedílnou součástí designu webových stránek. Příkladem je vysouvací menu nebo jiné interakce, které dodávají webu pocit propracovanosti a unikátnosti.

Vytvoření interaktivní uživatelské zkušenosti je to, co od vás očekává vaše cílová skupina. Podle marketérů je u interaktivního obsahu dvakrát vyšší pravděpodobnost, že zaujme návštěvníka, než u statického obsahu.

A to je to, co potřebujete, abyste mohli bojovat s konkurencí a dát vaší značce solidní šanci na přežití. Interaktivní uživatelská zkušenost vytváří silný zážitek a vytváří silný dojem na cílové publikum. Znásobuje povědomí o značce, posiluje důvěryhodnost a buduje silnou identitu značky.

Pohlcující nerealistický 3D svět

Tento trend zahrnuje vytvoření nerealistické scenérie s abstraktními a někdy až absurdními detaily. Má jedinečnou přitažlivost a silný dopad na uživatele a povzbuzuje je, aby si dopřáli luxusní svět, kde mohou uniknout nudným rutinám.

Tyto projekty jsou zpravidla vizuálně těžké. Mají spoustu dynamických efektů a interaktivních funkcí, které uživatelům umožňují obsah blíže prozkoumat. Některé mají zvukové pozadí a integrované prvky videa.

Gamifikace

 

Gamifikace je dalším obrovským trendem. I když se nemůže pochlubit perfektním a bezchybným provedením, protože některé prohlížeče mají stále problémy s kompatibilitou a odlišným zobrazováním prvků. Cílové publikum tomu ale propadá, protože má gamifikace silný wow efekt.

 

Nejlepší na tom je, že gamifikace není určena pouze pro hry. Obsahovat může také vložení herních funkcí, mechanik a prvků uživatelského rozhraní na váš web. Proto je také dostupná pro každého. Snadno najdete možnost, která odpovídá vaší identitě značky, rozpočtu, týmovým schopnostem a očekáváním trhu. 

 

Abstraktní 3D objekty

 

V neposlední řadě se v roce 2023 objeví více abstraktních 3D objektů, které jedinečným způsobem oslní publikum osobností a charismatem společnosti a udělají silný první dojem.

 

Webové stránky v segmentu ecommerce mohou mít s touto technologií více výhod. Poskytuje uživatelům skutečné nákupní zážitky a usnadňuje jim lepší rozhodování. 

 

Důvod této tendence je jednoduchý. Webové technologie jsou stále flexibilnější, stabilnější a kompatibilnější s prohlížeči a zařízeními. To podle nás znamená, že ještě více webových vývojářů si bude pohrávat s touto technikou, aby otestovali své limity a vytvořili něco extravagantního a vynikajícího.

 

Parallax Zoom Scrolling 

 

Parallax je tu s námi už věky. Viděli jsme ho v nejhorším i nejlepším provedení. Nikdy se ale nepřestává vyvíjet. Před několika lety jsme byli svědky technik horizontální a vertikální paralaxy používaných k vytvoření vynikajících zážitků, které vás provedly celým příběhem z bodu A do bodu B. Letos ale posouvá limity. Očekávejte, že nabere nový rozměr a vnese do prožitku pocit hloubky.

 

Novým trendem je tzv. parallax zoom scrolling. Už jste si ho mohli všimnout u jiných velkých značek, kterým se osvědčil. Nebo třeba v naší případové studii klienta Dafit.cz.

Návštěvníkům tak umožníte zažít jedinečný zážitek při procházení webu.

 

Design přátelský k vašemu palci

 

Statistiky ukazují, že 54,8 % celosvětové návštěvnosti webových stránek pochází z mobilních zařízení. V posledních letech revoluční změny v mobilních technologiích přiměly každého vytvořit weby vhodné pro mobily. Optimalizace pro mobily ale nestačí.

 

Dobře se podívejte, jak držíte nebo používáte mobil, naše prsty jsou omotané kolem mobilu a palec plní každý úkol. V takových případech musí být web přátelský k palcům. Ikony, nabídky a tlačítka na vašem webu jsou navrženy tak, aby vyhovovaly principu ovládání jedním prstem.

Kontaktujte nás

Roman Mučica
Creative Director
Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz