Potřebuje Vaše značka brand restart?

Potřebuje Vaše značka brandrestart?

Pokud chcete, aby Vaše značka byla pro zákazníky zajímavá i po několika letech, je důležité, abyste ve správný čas sáhli po rebrandingu. Ale jak poznat, že nastala ta vhodná chvíle a jaké zásady mít na paměti, než se do toho pustíte?

Někdo si pod pojmem rebrandování představí pouze změnu loga, ale zkušení odborníci ví, že grafické prvky (loga, barevná škála, druhy písma a symboly) komunikují podstatu značky. Kombinace brandu a toho, co značka nabízí (služba, produkt) jsou to, co ovlivňuje nákupní rozhodování. Výrazné úpravy brandu komunikují podstatné změny jak ve strategii značky, tak ve zkušenosti pro zákazníka.

Příkladem může být změna nebo rozšíření produktového portfolia, případně služeb, kdy starý brand nereflektujte tyto možnosti. Může jít například o rozšíření sortimentu internetového obchodu, kdy firma kromě výpočetní techniky začne nabízet i sportovní vybavení.

Do brand restartu se tedy určitě pusťte když:

· ve firmě dochází ke změně strategie

· při změně nabídky služeb/produktů

· jste se stali nerozeznatelnými od konkurence

· vaše značka působí příliš „korporátně“ nebo zastarale

 Stavte a tvořte na grafických prvcích brandu, které si zákazník nejlépe pamatuje a těch, které vnímá nejpozitivněji a zachovejte je při jeho úpravách. Příkladem mohou být sportovní kluby, které logo maskota modernizují a pracují s ním soustavně po celou historii svého klubu. Zároveň se nebojte odstranit prvky, které nejsou již nadále pro brand relevantní.

Několik základních pravidel, kterých se při rebrandingu držet:

· Méně je více – snažte se brand zjednodušit a mít jen to podstatné, minimalismus je výhodou

· Nebuďte trendy za každou cenu – nesnažte se následovat poslední designové výstřelky, které jsou uznávané jen krátce

· Přemýšlejte v kontextu – branding bude vypadat jinak na papíře a jinak jako polep dodávky, zohledněte všechny své potřeby

· Buďte schopni vysvětlit tuto změnu – při navrhování i následné  komunikaci s klienty a partnery 

 

Jste připraveni na brand restart, ale nevíte jak na to? Správným krokem je určitě spolupráce se zkušeným odborníkem, který Vás změnou provede. Budeme rádi, pokud se na nás v tomto případě obrátíte a pomůžeme Vám celým procesem úspěšně projít.





Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.