7 klíčových typografických trendů v logách k filmům od Marvel Studios

Ondra Vocilka — 30. Červenec 2017
Aneb co se designéři mohou naučit od největší superhrdinské značky. Jak se Marvel Studios připravují k oslavě svého 10. výročí, podíváme se na typografické trendy logotypů k filmům od Marvelu

Aneb co se designéři mohou naučit od největší superhrdinské značky.

Jak se Marvel Studios připravují k oslavě svého 10. výročí, podíváme se na typografické trendy logotypů k filmům od Marvelu.

S množstvím superhrdinů, z nichž si můžete vybrat - The Incredible Hulk, Thor, Captain America a další - Marvel vydal nový film každý rok od vydání svého Iron Manu v roce 2008, čímž se značka stala jednou z nejmocnějších na světě.

Ale s velkou silou přichází velká zodpovědnost, zvláště pokud jde o návrh loga ke každému filmu. Takže jaká typografie? Jak se v posledním desetiletí vyvinula loga superhrdinských filmů? A co se od jejich vývoje mohou učit designeři?

Zde vybíráme sedm velkých typových trendů z filmů od Marvelu a nabízíme návrhy od designérů.

01. Zpátky ke kořenům

Logo Inhumans je založeno na komiksovém logu JG Roshella z roku 1998. Jeden jasný typografický trend ve filmech Marvel 2017 a 2018 ukazuje, že se mnoho návrhů stále více vrací k původním korejským komixovým knihám.

Jedním z faktorů je skutečnost, že mnoho starších filmů bylo vydáno do jiných studií. Nyní se tento trend zdá být obráceně, přičemž se mnoho z novějších logotypů přiklánělo k jejich originálním komiksům.

Slovní označení pro film Inhumans 2018 je podrobně modelováno na logu z roku 1998, které navrhl Comicraft John ‚JG‘ Roshell, zatímco logo Captain Marvel je inspirováno originálním designem Jareda Fletchera.

02. Vzpoura proti flatdesignu

Rok 2016 zdá se patřil "flatdesignu", tento trend ovšem přetrvává i v průběhu roku 2017. Proto je více než pozoruhodné, že Marvel dělá věci jinak, jak to ukazují na filmu Avengers: Infinity War.

Logo, které se může pochlubit pečlivě vytvořeným 3D efektem.

„V posledních letech došlo k celosvětovému posunu směrem k jednoduššímu, čistějšímu, "plochému" designu, takže je zajímavé vidět, že to jde opačným směrem," zdůrazňuje oceněný typografický návrhář Craig Ward.

„Můžete tvrdit, že tituly slouží jako pěkná metafora pro filmy, které se staly temnějšími, zralějšími a hlubšími."


03. Textury v logu

Logo Black Panther zobrazuje 3D kovovou strukturu.
U dřívějších filmů od Marvelu jste si mohli všimnout, že drží jednoduchou typografii, přičemž vybledlé odstíny často slouží jako dominantní speciální efekt. S novými filmy se Marvel drží více na texturovém území, což umožňuje filmovým titulům říkat ještě více o postavách filmu a zároveň tak vyskočí ze standardního černého pozadí Marvel.

„Jedna věc, které si teď všimnu, je jak má nová grafika více textury,“ souhlasí designér Paolo Grasso. Původní logo pro film Thor: Ragnarok má skalnatou strukturu, zatímco na logu Guardians of the Galaxy: Vol 2 a Black Panther je kovový lesk.“

04. Rozsáhlejší barevná paleta

Použitím modré barvy na novém logu Guardians of the Galaxy: Vol. 2 se marvel značně odklonil od klasického barevného schématu červené a stříbrné.
Ve starších filmech společnosti Marvel se loga značně přilepila na svou standardní stříbrnou a červenou barevnou paletu, až na pár výjímek. V poslední době se typografie posunula směrem k zlatým a mosazným tónům, které lze vidět v logách Avengers: Infinity War a Black Panther.

Stojí za to poukázat, že logo Guardians of the Galaxy: Vol 2 je prvním filmem Marvelu, který používá modrou jako hlavní barvu.

05. Zaoblené hrany

Logotyp Captain Marvel je založen na originálním designu Jareda K Fletchera
Podíváme-li se na nadcházející filmy Marvel Studios, typografie jednoho zvláště vystupuje jako výrazně odlišné od ostatních. Zatímco většina log se vyznačuje čtvercovou typografií, kapitán Marvel se vrhá k oblým rohům. Logotyp je sice založen na originálním designu Jareda K. Fletchera, ale je to výrazný posun směrem k něčemu jinému.

Podobný styl byl nedávno použit u filmu SpiderMan: Homecoming, což možná signalizuje, jak se filmy Marvel zaměřují na mladší publikum. Spider-Man: Homecoming je lehký film (ve srovnání s řekněme The Avengers) a hrdina sám je jedním z nejmladších. 

06 Arkádové hry z 80. let 


Thor: Ragnarok dostal tzv. „blast from the past“ výbuch minulosti
Když mluvíme o posunu směru, nejnovější typografie Thor: Ragnarok vypadá nepochybně odlišně od předchozích výstupů log z řady. V roce 2011 Thor měl tenký kovový design, zatímco v roce 2013 Thor: The Dark World poskytl odvážný, texturovaný typ podobný původnímu logu Thor: Ragnarok.

Režisér Taika Waititi popsal Thor: Ragnarok jako film „70s / 80s sci- fantasy" a typ nového loga představuje novou vizi.

„Je to trochu trend, ale přidává mnohem více charakteru a podává ruku zábavnému dědictví svých komiksů," vysvětluje designér Kyle Wilkinson. „Zdá se, že se soustředí na skutečný typový design, namísto toho, aby špatnou typografii skrýval pod pláštěm spousty efektů.

07 Nesedící fonty

Zdánlivě nesprávná typografie v tomto logu zajišťuje okouzlující efekt pro běžného diváka.
Retro a komiksové vlivy mohou být také vidět v ručně kresleném "Homecoming" v logu Spider-Man: Homecoming i v logu Guardians of the Galaxy: Vol 2.

Zatímco tato nepřesná atmosféra je dosažena použitím kontrastních barev a netradičních barevných palet, neobvyklé párování písma může být také účinným způsobem, jak upoutat pozornost vašich diváků.

Ondra Vocilka
Grafik

Celé dny tráví mezi písmeny, ale nepíše, celé noci tráví mezi fotkami, ale nefotí.. Ondra skládá vizuální prvky tak, aby se k sobě hodily, vypověděly vše co mají a bylo to krásné. Ondra navrhuje webovou grafiku, tiskoviny, loga, cokoliv je potřeba vykreslit. 

Chcete vědět více?
Ozvěte se nám na info@newlogic.cz

Přihlašte se
k našemu newsletteru.

Děkujeme, nyní jste přihlášení k newsletteru!
Jejda, něco se nezdařilo, možná už je váš email přihlášený
Obchodní oddělení+420 776 872 777
Kontaktní e-mailinfo@newlogic.cz