Proč mít firemní sociální sítě?
Profily na sociálních sítích jsou pro firmu dnes již klíčovým prvkem v budování úspěšného online podnikání a brandu vaší firmy.
Tak jako lidé vyhledávají značky a produkty na internetových vyhledávačích, vyhledávají stejné věci i na sociálních sítích. Většinou s cílem dozvědět se více o značkách či jejich nabízených produktech nebo službách, nebo také z důvodu vyhledávání referencí a odpovědí na dotazy v komentářích pod příspěvky nebo v příspěvcích samotných.
Proč je tvorba obsahu pro firmy důležitá?
Jak už jsme si nastínili výše, správa obsahu na sociálních sítích přispívá k monitorování on-line přítomnosti společnosti a formování její značky. Mimo jiné přináší firmě řadu dalších výhod.
Nákladová efektivnost
Sociální média představují nákladově efektivní metodu interakce se stávajícími zákazníky, a jsou skvělou metodou pro oslovování nového publika. Velkým benefitem je i to, že mnoho potenciálních zákazníků je na sítích již aktivních. Nemusíte tedy pracně sbírat jejich kontakty do adresáře, stačí je jen oslovit vhodně zvoleným obsahem. Investujte čas do plánování strategie komunikace s potenciální cílovou skupinou pro vaše služby či produkty, správně zvolený a rezonující obsah umí divy.
Dosah
Dosah je klíčovým bodem pro šíření obsahu. Napomáhá zviditelňovat značku, kampaň i povědomí o různých aktivitách, kterými se vaše firma zabývá. Sociální média navíc nabízejí dosah v globálním měřítku, což může být velmi přínosné.
Branding
Online přítomnost pomáhá budovat firemní značku prostřednictvím interakce s cílovým publikem.
Komunikace s cílovou skupinou a budování vztahu se zákazníky
Sociální sítě poskytují prostor pro přímou komunikaci. To lze efektivně využít mnoha způsoby. Můžete tím například získat odpovědi na všemožné otázky, které lze efektivně využívat v budoucím rozhodování volby kampaní, produktů, materiálů, vzorů… Také můžete získat zpětnou vazbu od klientů, kteří s vámi nějak interagovali nebo třeba odpovídat na nejrůznější dotazy. Interakce s publikem je cenným nástrojem, jak budovat vztahy se zákazníky i potenciálními zákazníky a zvyšovat tak jejich loajalitu vůči vaší značce.
Marketingový nástroj
Nízké náklady na dosah, které tyto platformy umožňují, činí sociální média atraktivním marketingovým nástrojem. Sociální média generují zájmy a prodeje s prokázanou účinností. Mnoho platforem disponuje nástroji na reklamu a analytiku, proto lze výsledky těchto aktivit měřit a vyhodnocovat s přesností.
Po vlastní ose nebo s odborníkem?
Jedno je jisté, pokud je vaše značka na sociálních médiích úspěšná a je vidět, nepochybně se výsledky propisují i do vašeho podnikání. Pokud se vašim příspěvkům tolik nedaří, neházejte flintu do žita, ale zamyslete se nad několika jednoduchými body:
- Je mnou publikovaný obsah skutečně zajímavý i pro mou cílovou skupinu?
- Je kvalita fotografií, grafiky či textů dobrá a nešlo by to dělat lépe?
- Mám prostor na to vnímat trendy a zakomponovávat je do obsahu?
- Posunul se můj profil někam od té doby, co mu investuji čas?
Tvorba obsahu není jen o tom přidávat náhodné příspěvky s náhodnými texty, je skutečně potřeba nad obsahem přemýšlet, vymyslet mu strategii a věnovat mu čas a péči. Pokud tedy předem víte, že sociální sítě nejsou vaší velkou vášní nebo nemáte příliš prostoru pro to je řešit, nestyďte se obrátit na odborníky a tuto agendu jim předat, případně si nechat poradit.
Naše marketingová agentura nabízí ve svém portfoliu služeb i možnost správy sociálních sítí a všech dalších náležitostí, které k tomu připadnou. Pokud byste měli zájem o bezplatnou konzultaci možností případné spolupráce, neváhejte nás kontaktovat.