Velká analýza Instagram Stories

online marketing
Štěpán Jura

 Na Instagramu je přes půl miliardy uživatelů, kteří používají denně funkci Instagram stories. To není vůbec malé číslo. A jako takové umožňuje použití v reklamě. 

Společnosti Buffer a Delmondo provedly loni na podzim veliký výzkum 15 000 stories od 200 největších světových značek. Letos na jaře provedly další analýzu a svoje výsledky aktualizovali. Pojďme se společně podívat, k čemu dospěli. 

 

Společnost Delmondo začala s analytikou stories už v létě 2017 - má tak pravděpodobně i nejvíce dat jako nikdo (kromě samotného Facebooku) na světě.

 

Co se tedy z jejich dat vyčetlo? 

 

Optimální frekvence publikování 

Na tom jak často zveřejňovat obsah v na sociálních sítích se vedou dlouhé debaty. Co se týče Stories, tak dle výzkumu optimální počet stories je 1-7. Což není asi na první pohled překvapivé číslo a spousta firem, obzláště v Čechách, se do něj trefí bez žádného velkého průzkumu. 

 

Překvapivé je ale zjištění, že z 15 000 analyzovaných stories, bylo při počtu 2-7 stories za den byla "celá sekvence" zhlédnuta 80%-70% uživatelů. Až u 8 stories za den se míra zhlédnutí rychleji propadat. Největším překvapením byl však fakt, že i při 20 stories za den, více jak polovina uživatelů stejně zhlédla všechny. Ale tento fakt může být i dán skutečností, že se jedná o velké značky, které mají početné množství zapálených fanoušků. 

 

Ale kromě počtu storie v jeden den, byl také zajímavý objev toho, kolikrát v měsíci v průměru značky stories na svůj profil nahrávájí. Jedná se od 9-14 dnů v měsíci. Což znamená, že některé firmy nahrávají stories v podstatě obden, některé 2-3 týdně. Znamená to však, že jsme se ještě nedostali do fáze, kdy budou firmy sdílet příběhy denně - ale i tato doba jistě brzy přijde.

 

Kdy posílat stories

I když Instagramový algoritmus nepracuje už nějakou dobu s časem přidání příspěvků jako primárním faktorem, stále má svůj vliv. 

Z grafu vyšel jednoduchý výsledek - lidé mají největší čas koukat na stories před či cestou do práce, během obědové pauzy a pak později večer. 

 

Více stories vede k více reakcím ve feedu

Dle výzkumu Delmonda je viditelná korelace mezi počtem stories, které firma pošle a následným dosahem a zájmem o příspěvky ve feedu. Jednoduše řečeno - uživatelé kteří vidí vaše stories si často následně rozkliknou i váš profil a obecně platí, že čím více interagujete s něčím obsahem (v tomto případě proklikáváním jejich příběhů), tím více vám následně algoritmus Instagramu obsah daného účtu ukazuje. 

 

Vyplatí se začít nejlepším obrázkem

Výzkum ukázal, že většina lidí opustí stories buď na prvním nebo posledním obrázku. Pokud uživatele zaujmete prvním obrázkem, je tu pak veliká šance, že vydrží až do konce. 

 

Zde se můžeme podívat zajímavý způsob práce se stories od Airnb, který je takovým menším kvízem (někdo by možná řekl i gamifikací) v němž se nám pomalu ukazuje fotka města a lidé si mohou tipovat odkuď je a každým klikem se jim zobrazuje víc a více pozadí.

 

Se zajímavým zjištěním přišel i britský The Guardian - lidé více reagují na “jednoduché stories” kde je nejlépe jen obrázek/video a jednoduchý text. Tyto prosté příspěvky si vedly mnohem lépe než mnohdy profesionálně a složitě dělaná videa. 

Snad vám toto stručné a české shrnutí pomohlo s tím, jak na lepší používání Instagram Stories. A pokud ne, vždy se můžete obrátit na profíky.



Štěpán Jura - Social media/ads specialist

Asociální specialista marketingu na sociálních sítí se zálibou v popkultuře a plastových modelech.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.