Meta Ads pro hotelové vouchery: Zvýšení prodeje a zviditelnění brandu
Zadáním v počátku spolupráce byla příprava kampaně na podporu prodeje hotelových voucherů. Primárním cílem bylo zopakovat obchodní výsledky roku 2022, kdy kampaně spravovala konkurenční agentura.
Prvním úkolem bylo vytvořit novou reklamní kreativu pro Meta Ads tj. příprava grafických vizuálů a reklamních textů. Celkově vznikly 4 verze single formátů, přičemž každý komunikoval jiný typ ubytovacího balíčku. Více variant vzniklo z důvodu následných “A/B” testů, které nám měly pomoci s dlouhodobým stylem kreativy. Kromě statických vizuálů vznikla pro kampaň také video reklama, která našla využití kromě Meta Ads i v Performance Max kampani na Google či přímo na obrazovce hotelové recepce.
USP voucher kampaní byla 10% hodnota navíc z ceny voucheru, což bylo pro zákazníky skvělou příležitostí, jak zvýšit hodnotu kupovaného vánočního dárku.
Ukázka vítězných kreativ:
Videokampaň si můžete pustit přes tento odkaz.
Struktura kampaně zahrnovala fázi akvizice a fázi remarketingu s rozdělením rozpočtu 70 % pro akviziční aktivity a 30 % pro remarketingové aktivity.
Akviziční kampaň byla zacílena na 2 skupiny:
- Otevřené cílení na vybrané konverzní regiony.
- Lookalike audience z prodejů za poslední půlrok.
Remarketingová kampaň byla zacílena na 5 skupin:
- Followers IG + FB.
- Video view reklamy z akviziční kampaně.
- Návštěvníci webu do 5 dnů poslední od návštěvy.
- Kontaktní seznamy.
- Uživatelé, kteří nakoupili za poslední 180 dní.
S ohledem na to, že měla kampaň trvání pouze po dobu 3 týdnů, byla větší část rozpočtu alokována do první poloviny kampaně. Tato strategie umožnila rychlou identifikaci nekonverzních segmentů publika, které jsme postupně vyřazovali a šetřili rozpočet pro další fázi, která byla zaměřena na maximalizaci konverzí.
Výsledky Meta Ads voucher kampaně v porovnání s předchozím rokem. Mediální rozpočet byl pro obě období stejný.
PNO
V roce 2023 < 21 %
V roce 2022 < 55 %
Kromě nákladové efektivity (PNO) bylo dalším cíle udržet (eventuálně překonat) obrat z předchozího roku. Zároveň byla stanovena minimální výše obratu z prodeje voucherů, které je nutno naplnit.
Základní nutný parametr v podobě minimálního nutné obratu kampaně splnily s předstihem a ve zbytku času jsme se věnovali především překonání minulého roku, který byl sám o sobě velice úspěšný. Výsledný obrat (při snížení celkového PNO) se povedlo oproti minulému roku navýšit o 17 %.
První krok k úspěšné spolupráci byl zahájen.